Zgodnie z art. 57 ust. 1. ustawy Prawo budowlane do zawiadomienia o zakończeniu budowy obiektu budowlanego lub wniosku o udzielenie pozwolenia na użytkowanie inwestor jest obowiązany dołączyć:

  • oryginał dziennika budowy;
  • oświadczenie kierownika budowy, że dom wybudowano zgodnie z projektem i przepisami Prawa budowlanego, a teren budowy został uporządkowany;
  • oświadczenie kierownika budowy o właściwym zagospodarowaniu terenów przyległych, jeżeli eksploatacja wybudowanego obiektu jest uzależniona od ich odpowiedniego zagospodarowania;
  • protokoły badań i sprawdzeń instalacji: elektrycznej, gazowej, wodno-kanalizacyjnej i przewodów kominowych (dokonują ich osoby z odpowiednimi kwalifikacjami zawodowymi) oraz przewodów dymowych i grawitacyjnych przewodów wentylacyjnych (sporządza kominiarz);
  • odbiory wykonanych przyłączy;
  • powykonawczą inwentaryzację geodezyjną;
  • jeżeli były dokonane nieistotne zmiany w trakcie realizacji projektu, kopie rysunków projektu budowlanego wraz z naniesionymi zmianami, a także podpisy inspektora nadzoru inwestorskiego i projektanta potwierdzające zgodność z przepisami prawa i stanem faktycznym oświadczenia sporządzonego przez kierownika budowy.

Inwestor musi uzupełnić wymienione wyżej dokumenty, jeżeli w toku ich sprawdzania przez właściwy organ okaże się, że są niekompletne lub nieścisłe.